lördag 30 oktober 2010

Rödvin

Rödvin är så gott, i dag är det lördag och då får man dricka rödvin ( man får dricka alla dagar om man vill, men då är man alkis och det vill man ju inte vara )
Jag har längtat hela dan, så nu får jag nog ta mej ett glas, eller vad säger ni?
Jag köper mest dunkvin, vill ju vara miljövänlig.
Den här gången köpte jag en ovanligt vacker dunk, det var dessutom ekologiskt odlat, och det är ju bra.
Dessutom var det väldigt gott ( vilken tur! )


Från Sicilien,
-scusi, che una bar, quie vicino? (stavningen kan vara fel)
Det är italienska och betyder -ursäkta mej, finns det en bar i närheten?
Det lärde jag mej när jag läste italienska i 2 terminer, det var också det enda förutom, -Una bicchiero di vino, rosso grazie.
-En flaska rödvin, tack!
Som sagt, jag gillar rödvin.
Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar