torsdag 26 januari 2012

Swedish mastercock....

Jag ser nog alla matlagningsprpgram som finns, just nu är det sveriges mästerkock som gäller, det finns i USA med Gordon Ramsey som programledare, han har gjort ett gäng matprogram och dom kollar jag på, masterchef finns oxå för barn, i Australien, herregud dom kan mer än jag någonsin kan lära mej och dom är 10-11år, sen har vi sveriges svar på Ramsey, vår egen Per Moberg, hans program ser jag, Jamie Oliver, Nigella, Leila bakar, shit vad många det finns. Lagar jag bättre mat för det? Nä, men bakar gör jag, såg nån snorunge i 10-årsåldern som gjorde 3-rätters, vad för- och varmrätt var kom jag inte ihåg...men efterrätten..en chokladfondant (mer eller mindre ett annat namn för kladdkaka, fast mer chokladig liksom) Jag och Max har bakat.(Han gillar choklad lika mycket som jag) Vi började med 6 lagom stora formar
Blanda smör choklad socker ägg...Här kunde projektet tagit slut, det luktade och såg så gott ut att vi ville äta det direkt
Nåja vi fyllde formarna (överfyllde 4 så 2 gick bort)
Max fick slicka sleven..och grytan.
4 vackra skapelse lämnade ugnen (nja, 1 slog sig lite på gallret)
Hallon och blåbärsgrädde på min(a) och vanlig grädde till Max
Dom var såååå jä.... goda och ja, vi åt upp alla, mycket choklad blev det, var faktiskt lite illamående efteråt, men det var det värt...nähä nu ska jag kolla på masterchef från england....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar