onsdag 23 februari 2011

Ischias

trodde jag att jag hade, har börjat träna inför beach 2011 och kanske inte stretchat så bra men fick iaf satans ont i ryggen och efter en vecka gav jag upp, gick till kiropraktor för att bli bra, hon klämde och kände och vred och tryckte, nej det är inte ischias utan du har vakuum i en muskel vid kotan i nedre ryggraden, vakuum?? -Ja, och din största muskel (rumpan, ja den är stoor) är spänd, (sätesmuskel heter den) jag ska tvinga den och slappna av. OK, först bort med vakuum.-Lägg dej på sidan, höften fram, benet över, armen bak, så ska jag knäcka lite........aj
-Lägg dej på magen, så tryckte hon allt vad hon orkade 2 fingrar rätt in i rumpmuskeln (där jag hade som ondast) lite smärta kan man väl ta......och f-n ta mej om jag inte kände mej bättre, så nu ska jag träna igen och få spända muskler (dock inte för spända)




Liiiiite väl spända....

1 kommentar: