torsdag 28 april 2011

Rigaresan del 3 -dricka bör man annars dör man-

Ock då menar jag all dryck (även vatten) vår första öl/cider tog vi på båten 16.30 på fre em, efter mycket letande efter den enda öppna baren (båten gick 17.00, kan ha haft något med det att göra) sen drack vi bubbel i hytten (se foto del 1) framåt kvällen drack vi "svart balsam" Lettlands nationaldryck.
Den var jätteäcklig så den ställde vi på fönsterbrädet, istället drack vi massa drinkar, eller jag, Kenneth drack öl och Whiskey.

Detta är rätt sent på kvällen, det syns på hans fåniga leende.

På lördan, när vi lyckats hitta vårt hotell efter nån timmes vandring, var Kenneth så uttorkad att han beställde denna gigantiska, inhemska ölen cesu.

worth waiting for......

In med bagaget i nåt utrymme och ut på stan, efter några timmars vandring var jag uttorkad och då fick jag en cider (fick och fick, jag köpte) som heter kiss, mycket god och kall.

Efter vätskekontroll och lite föda var det dags att checka in på det nya, flashiga hotellet, och döm av min förvåning....en flaska bubbel på rummet, den var ljummen, så vi spolade den under iskallt vatten och sen drack vi upp den, sen sov vi en stund.

Sömnen gjorde underverk, så nu var vi uttorkade och hungriga igen, duscha, hitta nåt bra ställe och sen var det happy hour, jag drack världens största mojito, mest lime dock, men stooor var den.

Kenneth drack öl, och whiskey, igen.

Några timmar och drinkar senare gick vi hem och sov.

Innan vi steg på båten var vi lite uttorkade igen ( förstår inte det, vi dricker ju så mycket) jag tog en jordgubbscider, eller jag menar jordgubbssmak (smak med pyttesmå bokstäver) fanns inget som påminnde om jordgubbar i den. (Kenneth tog en öl)

Väl på båten igen, gjorde vi samma sak som på vägen dit, ät och drack, vi myste till det lite i hytten innan middan, spartanskt men mysigt(vi hade ingen lyxhytt på hemresan)

THE END

I rollerna
Helene-som sig själv
Kenneth-som sig själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar