torsdag 21 april 2011

Rosévin

Japp, nu är säsongen här, rosévinssäsongen, fy satan va gott, i lördags var det picnic i rålis, underbart väder.
Syster med man och min sambo, vi drack vin och käkade gott.
igår var det dags igen, ut på söder och drack.....
Rosévin, kanske inte så smart att dricka 4 glas när jag skulle jobba idag, men som man bäddar får man ligga, det var det värt (eller inte! Ett glas kostar ju 75 spänn på krogen, det värker i mitt småländska hjärta när jag vet att jag kan få en hel flaska för det)
Jag var tvungen och köpa rosa vinglas till mitt rosévin (så klart)

6 st 100:- var för billigt för att låta bli, får se vad jag får slänga för nåt, dom får inte plats nämligen, ett i-landsproblem, skål ta mej fan (fast inte idag, är lite bakis från gårdagens äventyr)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar